tisdag 14 oktober 2008

Collorit´n



Mina föräldrar har förstört mig. Det är först nu vid 25 års ålder som jag insett att sås inte behöver vara svart.

Tidigare har jag nästan varit rädd för ljusa såser. I min familj är collorit soya en husgud när det kommer till matlagning. Jag har försökt förklara att det inte är ett smakmedel utan ett färgämne. Men icket, även om de använder vanlig soja i maträtter smyger de ner lite Collorit när ingen ser.

I sommar skulle jag och pappa göra morrikkamat. Jag ansvarade för matlagningen och använde vanlig soja för att smaksätta. Pappa stod bredvid mig med en bekymrad min och plötsligt utbrast han undrande.

- Du glömmer väl inte Collorit´n.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahahahaha!!!
Det här är ju precis den nakna sanningen om din familj! Sååå jävla sant! =)

/Marie