måndag 8 juni 2009

Uppfinnarfröken Ö

Jag kommer inom en snar framtid att starta världens största trend, ni hörde rätt och glöm för helvete inte vart ni hörde det först. Det finns en viss problematik i att bära kjol, klänning eller annan lös underdel. Problemkomplexet ligger i kombinationen kjol, klänning + blåsigt väder. Om man är jag, en tjej med för lång röv för byxor boendes i ett blåshål har man inte den bästa utgångspunkten.



Då till lösningen. Efter att ha blivit träffad av en sådan här kaststjärna på ett kalas i lördags vaknade jag som ur en medvetslöshet. Varför har man inte bordsdukstyngder i kjol/klänningsfållen. Det kan inte finnas en människa där ute som kan slå hål på min argumentation.

1: Man slipper ofrivilligt blotta sig.
2. Man slipper köpa dyra associarer. Duktyngder ligger på ett inköpspris under 80 % av medelpriset för tingeltangel.
3: Man behöver aldrig mer vara orolig för att gå ensam hem efter krogen. Laddad med fyra kaststjärnor klarar man sig relativt bra.
4: Man behöver inte bry sig om någon annan utsmyckning än just kaststjärnor eller annan valfri utformning av bordstyngd. Jag till skillnad från Sofie Fahrman och gänget kör interaktiva modetips. Less is more sa någon, någon gång.

PS. Jag använde synonymordboken för ordet problemkomplex, det kan ett nomin räkna ut. DS. PS.2 Jag kommer aldrig, någonsin, under hela min levnadstid lära mig att stava till ordet associarer. DS.

2 kommentarer:

K H sa...

Hahaha! Lysande! Ibland är du fördjävla rolig du! När kommer ni å dricker kaffe då?

Fröken Ö sa...

Jag dricker alltid kaffe. Dock brukar jag föredra att veta vem jag ska till :)