onsdag 1 juli 2009

När man tolkar saker till sin fördel

Internet, ja där har man hängt ett tag. De flesta som är lite insatta i Internet som fenomen vet att det utvecklats kulturer, språk, livsstilar och jag vågar nästan klämma till med religioner. Nog för att kultur är just en blandning av allt detta, men nu valde jag att formulera mig så.

Det är vanligt med förkortningar på Internet, människor är ett lat släkte. Jag brukar inte använda mig av dessa eftersom jag hatar förkortningar och tycker att de är till för bekväma människor utan smak. Men ibland blir även en fröken färgad av sin omgivning, klart man försöker vara ungdomlig och slänga sig med trendiga begrepp.

Till saken hör den.... att ett hett tips är att man innan man börjar slänga sig med förkortningar kollar vad de egentligen betyder.

Jag kan nu efter många års missuppfattning meddela att LOL inte står för lots of love och att BTW inte betyder But Why. Den bjuder jag på. Glad jävla sommar!

Inga kommentarer: