lördag 9 maj 2009

Grus grus och gåtan kring lämningar



Jag har hittat en brist i Internet. Internet är ansedd som en komplett informationskälla. Det mesta finns, jag har alltid hittat det jag sökt och även det jag inte ens visste existerade.

Igår dök en problematisk situation upp. Vi hittade suspekt exkrement, vårt fynd var oidentifierbart. Fyndet startade en lång kedja av funderingar. Driften att hitta vem spillningen härstammade ifrån blev till en besatthet. Djurböckerna lästes igenom, Internet dammsögs på information. Efter lite diskussioner kom vi fram till att spillningen nog kom från tranor.

Efter två timmar aktivt sökande insåg jag att det var här Internet hade en brist. Information och bilder på transpillning är i princip obefintlig. Det närmaste en ledtråd som gick att finna var en bild på en container med ihopsamlad transpillning från Hornborgarsjön, dock går avföringen inte att identifiera. Härmed efterlyser jag en närbild på exkrement från ryggsträngsdjuret Grus grus.

4 kommentarer:

Headon sa...

Ö, get a life and fast...

Fröken Öquist sa...

Jag är numera fågelskådare. Det är ett liv fullt av spänning.

kapten_haddock sa...

Trodde det som inte fanns på internet helt enkelt inte fanns. Är du säker på att allt inte är en dröm?

Anonym sa...

Hej,
Vi har fått en underlig spillning på tomten. Ser ut som fågelspillning med en vit urinplugg i början. Vi har sett tjäder äta på kvällarna men spillningen verkar vara för stor. Har du någon bild på ert fynd?
/Harald