torsdag 14 maj 2009

Min lilla svampinjon


Ibland lyser solen t.o.m. på de mörkaste av platser

Jag är pank, jag är skinnad. Igår visade det sig att jag har en ostronskivling till hund. Det är inte billigt att föda en svamp i dessa tider. Igår kostade Doris Champinjon mig 1500 kronor, inte nog med det, snart måste jag gå ner i halvtid för att sköta hennes sporer. Idag har jag droppat, tvättat, och gnuggat hennes åkommor. Känns perfekt med denna komplettering av sysslor när jag inte ens har tid för min egen hygien.


Champinjonhunden Doris

Tur att det var fint väder idag. Blåshålet bjöd på solsken för en gångs skull. Årets första kvällskaffe i solen, det enda som saknades var en Sève Fournier. Det går nog att parasita kvar på den här valen en stund till.

2 kommentarer:

Anna sa...

vad har hänt? :P Här är chaminjonhund ngt positivt dvs när hunden blir champion. Förmodar att dorran har dragit på sig ngt annat?
Hör av dig om du behöver huskurer till bulldoggåkommor.

Fröken Ö sa...

Hon är ett litet svampbarn, med svamp i tassar mun och öron. Håller på med en kur nu så jag hoppas det ska vara borta. Vad ska man göra med dessa frallor? :)