tisdag 11 augusti 2009

Att hålla upp och ut tummen

Idag körde jag bil efter E4:an. I den mest jävliga vänsterkurva stod två stycken unga tjejer och hoppade, viftandes med sina tummar i luften. Liftare. Jag hade tagit upp dem om det inte vore för att jag har en mycket liten bil samt en 27 tums skärm i baksätet.

Jag har aldrig varit liftare, så jag vet inte hur man tänker. Men om det finns något som kräver ett strategiskt tänkande borde det vara just liftande. Det känns rent spontant som om platsen man står och väntar på är rätt avgörande. Att välja en skarp vänsterkurva, där det är enfiligt med mitträcke känns sådär. Fast det är sant. Det är nog strategierna de vill undkomma, varför lägger man annars sitt öde i andras händer. Det finns trots allt Tony´s där ute. Någon gång kommer jag packa Nalle Puh-ryggsäcken och ge mig ut på vägarna. Luffare är trots allt det tuffaste en människa kan vara.

Inga kommentarer: