onsdag 25 juni 2008

Libresse Design Edition




Libresse har gjort en ny kollektion dambindor. En kollektion DAMBINDOR! Tydligen har man designat förpackningarna och gjort enstycksförpackningar. Detta för att göra bindorna mer tilltalande att bära med sig i handväskan. Måste vara en karljävel som kommit på denna helt idiotiska idé. Den dagen jag bryr mig om hur mina bindförpackningar ser ut ska jag släpa mig själv efter en bil i rullgrus. Men det värsta är att så länge det finns Ebba von Sydow människor kommer detta sälja. Ur miljösynpunkt skulle det kanske vara bra att helt sluta producera förpackningar. Lite skit på bindan spelar ingen roll, den är som sagt till för att samla upp mensblod.

Slogan för hela kampanjen är ”gör det lite roligare att ha mens” Lite roligare att ha mens. Jomevisst, för en snygg förpackning på en mensbinda hjälper säkert till mot uppsvälld kropp,ryggvärk, magvärk och självmordstankar.

Vad har gått fel. Vilken reklambyrå har utformat denna kampanj. Hela skiten övergår mitt förstånd.

2 kommentarer:

Anonym sa...

TAAAAAAAAAAAAAACK! Hade tänkt blogga om samma sak. Det är helt jävla sjukt. Den karln som kommit på denna kampanj borde få ett snitt i k*ken, hormoner injecerade med IVkanyl, ha binda på sig i en vecka och sedan redovisa hur roligt det är att ha mens.

Anonym sa...

Exakt. Det är då absolut inte en mensande kvinna som kommit på detta. I så fall är hon utesluten från kvinnoheten.