måndag 23 februari 2009

De halvt dolda

I helgen har jag haft en fosterhelg. För mig betyder det att spendera den mesta tiden i fosterställning. Min östrogenförgiftning har efter rehabilitering nu passerat och förmodligen gått vidare till någon annan stackare.

Hursomhelst för det mesta något gott med sig. På fredagen tänkte jag allmänbilda mig lite med dokumentärt på SVT Play. Satt och surfade runt och råkade halka in på De Halvt Dolda, en serie som Jonas Gardell skrivit manus till. Karln är utan tvekan ett litet geni.

4 x 1 h:s avsnitt knäcktes i fosterställning. Jag kunde inte få nog, jag ville bara se och se och aldrig sluta se. En fantastisk historia om olika levnadsöden som flätas in och ur varandra i tiden. Magiskt bra. Vågar nog säga att det är 2000-talets bästa svenskproducerade.

De som tycker annat kan som vanligt ställa sig i kön till nominskamvrån. Där kan ni stå och skämmas till ni har vett nog att uppskatta.

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=100907

Inga kommentarer: