torsdag 5 februari 2009

Fristad för nomins



Badhus är inte bara en plats för barns plask. Jag har sakta men säkert infiltrerat mig i rörelsen och jag har kommit underfund med att det är en mycket komplicerad verksamhet. Mina upptäckter säger mig att det är en dagverksamhet för nomins.

Sista tidens observationer:

1: En kvinna stod i måndags och skrubbade hela kroppen frenetiskt med en rotborste i duschrummet. Med rotborste menar jag en sådan som mormors mor knäskurade med. Kvinnan var självlysande efter självspäkelsen.

2: (Ej självupplevd upplevelse. XXX såg detta) En farbror stod i herrarnas duschrum och tvättade könet i en kvart, enbart könet. Det känns fint att han är renlig, men enligt erfarenhet går ett kön att rengöra snabbare än så.

3: Idag var en karl på ca 45 år och snorklade i över en timme i bassängen. Hoppas verkligen att han letade något.

4: En 80-årig farbror gick under en timmes tid runt bassängen och ställde sig med armarna uppåt som att han skulle göra värsta snygga dyket. Han testade av hela ytan runt bassängen. Dock såg jag aldrig karln i vattnet.

5: Badvakterna är verkligen förtroendeingivande. 22-åriga killar med hawaiishorts som sitter och dricker Coca Cola och tror att de är på någon semesterort. Deras blickar släpper inte för en sekund de unga simmerskornas nyknoppade bröst.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahahahahahaha!! Ja, jag hoppas gubben som snorklade hittade vad han letade efter! :)

Pederskan sa...

Nomin, nu ett begrepp i Götlaborg..