lördag 5 september 2009

Me and Soprano



Hemma en Lördag. Krasslig. Vad gör jag? Dammsuger. Deprimerande.

Jag har i alla fall Sopranos mitt i all misär. Jag har fått ransonera avsnitten sedan i Torsdags när jag insjuknade. Tanken var att jag skulle se fyra avsnitt om dagen, men det sket sig rätt snabbt. Istället har jag dragit av två på morgonen direkt efter uppvaknandet, sen matat så många jag orkat och tiden haft plats för. Det gör mig på så himla gott humör. Nu har jag fyra avsnitt kvar och klockan är bara 21.00. De kommer med andra ord gå åt. Imorgon ska jag köpa en cykel som jag ska använda till att på ett miljömässigt sätt transportera mig till Hemmakväll. Där har de två Sopranosboxar för 499 kronor. 1382 minuter ren njutning för en femhundring. Jag gnäller inte.

Tack gud för att det finns många säsonger. Mitt liv känns så fullkomligt nu när jag får hänga med familjen Soprano. Hade det funnits obegränsat med material hade jag inte krävt något annat.

Inga kommentarer: