tisdag 19 februari 2008

Ebba von Sydow

Idag började det spelas Cornelis på jobbet. Har lyssnat mycket på honom tidigare, men idag föddes jag på nytt och i mitt nya liv är Cornelis min ledstjärna. Ja, Cornelis, Povel och Astrid.

Varför finns det inga nutida människor som Cornelis och Povel. Det var en annan kaliber på människorna förr. Jag vill bygga en tidsmaskin och åka tillbaka i tiden. Tanken att hänga med Povel och grabbarna känns förtjusande. Jag vet inte vad som hände, men någonstans måste ett stort glapp i mänskligheten ha skapats. Det finns inga förebilder idag, inga svenska i alla fall. Den gamla goda tiden är förbi, och som vanligt är min tajming urusel.


Upp till kamp mot vår svamp!
Varenda svamp du ser en spark du ger,
så att svampen rasar ner och förökar sig till fler
-Ty då får du sparka ner mer.

Inga kommentarer: