söndag 17 februari 2008

Blogg

Såg Tv4 morgon i morse. En del av programmet handlade om bloggar. De hade bjudit in tre stycken unga tjejer och en chefsredaktör för någon ekonomisk tidskrift.

Tjejerna som var med var bland annat BlondinBella och StinaLee. Den tredje tjejen var riktigt klyftig och sa vettiga grejer, men hon fick inte en syl i vädret. Tydligen har både BlondinBella och StinaLee:s blogg lästs av ca 100 000 läsare var. Det är otroligt.

Men när jag själv satte mig och läste BlondinBella och StinaLee:s bloggar trodde jag inte det var sant. Varför har dessa bloggar läsare. Innehållet består mest av egobilder på tjejerna, de berättar vilket smink de har sminkat sig med den dagen, bilder på vad de har shoppat, långa utlägg om hur dyra lattes de dricker med sina coola kompisar. Jag fattar absolut ingenting, det finns inte ett uns av innehåll i någon av bloggarna.

Vet inte ens vad mer jag ska skriva, är fan mållös.

2 kommentarer:

marlan sa...

Folk i allmänhet är tydligen idioter. Dessa människors bloggar är ett strålande exempel på detta.

Anonym sa...

Skönt att höra. Jag fattar bara inte vad man får ut av att lägga ut bilder på sig själv med olika läppglans osv. Vem fan bryr sig? Tydligen gör en stor del av befolkningen det eftersom de har grymt mycket läsare. Vet inte vad som är mer tragiskt.