tisdag 22 april 2008

Din krävande börda!


Jag har köpt en jättefin hortensia till mitt köksfönster. Jag var så nöjd när jag ställde blomman i fönstret förra veckan och såg hur hela rummets karaktär blev komplett.
Men sedan började helvetet.

Jag har sällan varit med om en sådan krävande varelse. Om man missar att vattna den på kanske 8 h så hänger den och är sloken som jag vet inte vad. Alltså är den mer fordrande än ett ammande småbarn. Hortensian håller på att driva mig till vansinne. Den må vara vacker men den är helt jävla dum i huvudet. Jag tar inte sådan här skit från människor så varför ska jag göra det från en växt? Nu är det färdigthaft!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, om du tror att ammande småbarn tycker att det är helt okej att äta mer sällan än var åttonde timma kommer du ha extremt smala och förbannade små barn i framtiden.

Anonym sa...

Hahahahaha, säger som Anna. Det här säger nog mer om din inställningar till bebisar pluttan. ;) Läs min blogg, historian om rodeon och mitt akutenbesök.

Anonym sa...

NI ser ju! jag är inte redo att bli mamma. =)