tisdag 22 april 2008

Säljarjävel

Igår var jag på Ica Maxi. När jag hade betalat och passerat kassan såg jag en monter från Bredbandsbolaget. Såg två stycken riktiga stekare med backslick, säljarhållning och hela kittet, alltså böjd armbåge händerna framme, redo att gestikulera.

Vände genast ner blicken i backen, strök mig efter motsatt vägg och försökte göra mig själv så osynligt som möjligt. Men inte, de fattade ändå inte vinken utan började vifta med armarna och härja.

- kom hit vi har ett jättebra erbjudande!
- nej tack
- men kom hit, vad har du för leverantör idag?
- jag har er, tack, hejdå!
- men stanna, vad betalar du för din telefoni?
- inget
- men vi har ett jättebra erbjudande
- jag har sagt nej tack 3 gånger och hur kan ni ge mig ett bättre pris än gratis, tack, hej
- men stanna, vi har ett erbjudande
- vad är det du omöjligt inte förstår, jag är nöjd som det är
- men om du tar det här erbjudandet så sänker du din månadskostad….
- det är så billigt så jag vill inte ha det billigare, vad är det du inte förstår

Var till slut bara tvungen att gå därifrån. Vad kan man omöjligt missa. Tyckte jag var tydlig, men tydligen inte.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahahahaha! Du är ju så jävla kung!!!