måndag 7 april 2008

Sallad

Idag bjöd jag min kära vän Marie på middag. Vi åt grekisk sallad. När vi hade ätit en stund pillade Marie ut en brun grej från ett salladsblad och sa:
- Det är en skalbagge i min sallad
- Men sluta svamla, det är salladkrydda svarade jag.
- I så fall har kryddan vingar

Efter lite efterforskningar kom vi fram till att det faktiskt var någon form av insekt. Kort därefter blev jag knepig i skallen och fick för mig att det krälade i hela min mun och att jag nog hade svalt ett helt lass med skalbaggar. Kände mig som John Coffey i the green mile när han healar Tom Hanks. Nu sitter jag bara och väntar på att det ska börja spruta insekter ur min mun.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Wow, fräsigt! Får jag önska att du väntar till fikat imorrn med att släppa ut dom?

Anonym sa...

ja int skulle det förvåna mig om det gjorde det med tanke på vokabuläret. ;)