måndag 19 maj 2008

Äpplen och päron



Jag har kommit på det bästa sättet att kategorisera människor. Människor skall stoppas in i fack. Det är det bästa sättet att sortera ut de goda från de onda.

Jag har en teori, den teorin stämmer. Teorin är baserad utifrån vad olika människor gillar för äpplen.

Jag har aldrig träffat en cool och intressant människa som gillar ljusgröna äpplen. Sådana som är helt menlösa. De har en ursolkad färg och de smakar ingenting. Så är även oftast de människor som föredrar dem.

De som gillar krispiga, knallgröna, sura läckra äpplen som Granny Smith äpplen är häftiga, kulturella, konstnärliga och intelligenta människor. Bör tilläggas att det är mina favoritäpplen.

De som gillar röda, mjöliga äpplen är typiska svenssonmänniskor med barn och grejer.

Behöver jag säga mer.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Eftersom jag självklart gillar sura krispiga äpplen med helgalen grön färg så kan jag inte annat än instämma - din teori är okränkbar.

Anonym sa...

Men jag säger ju det. Den stämmer. HAr aldrig varit fel förr. Ska vi spana på IIIIG? Och göra en fältstudie?

Anonym sa...

Hmmm.. och om man gillar stora röda, blanka hårda äpplen. Sånna som inte alls är mjöliga men aningens melerade i färgen. Är man ond eller god då?

Anonym sa...

du är ju pucko. jag är cool, intressant och gillar ljusa äpplen. gärna på en skinkmacka eller med en bit choklad. kom inte och påstå att det inte är en intressant kombination, annars ska jag klippa av dig pannluggen med en slö kökssax.

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.