torsdag 15 maj 2008

Fascistsäkerhetsvakter



I Tisdags på väg hem från Stockholm fick jag vara med om en intressant händelse på Arlanda.

Kommer till säkerhetskontrollen, där står Bill och Bull, den onde och den fule, Anna och långa farbrorn, eller rättare sagt en väldigt lång och kort säkerhetsvakt. Jag började skratta vid blotta åsynen av dem. De var ett klassiskt exempel på två personer som drömt om att bli poliser men aldrig kommit in på polisutbildningen. Istället blev de säkerhetsvakter som tar livet på alldeles för stort allvar.

Före mig i kön stod en ung tjej och kille. Killen körde igenom sin väska först. Då säger den långe:

- Vad har du i din väska, jag ser ett vasst föremål

Killen svarar:

- Jag har inget vasst föremål

- Det ser ut som en brevkniv eller rättare sagt en dolk

- Men jag har inget sådant i min väska

- Jag ser ett vapen

- Men jag har inget vapen

- Jag ser en behållare med vätska också

Det hela slutar med att killen blir bortkörd och får gå och checka in väskan. Hans tjej står ensam kvar och lägger upp väskan på bandet. Då beslutar sig den långe för att även börja trakassera henne

- Du har mycket vätska

- Jag har två parfymer, de sa vid incheckningen att jag kunde ta med dem

- Har du kvitto på det här?

- Jag har köpt dem i Mexico har tyvärr inte kvar kvittot

- Vet du om att Mexico ligger utanför EU, det här är inte bra alls

- Men de där nere vid incheckningen sa att jag kunde ta med dem i handbagaget

- Du får gå ner och checka in ditt bagage

Nu var det min tur, gick igenom, började pipa i vanlig ordning. Den lille tog mig åt sidan och jag fick höra en typisk spread your legs.

Den lille förde sin lilla grej överallt över min kropp, pep i princip överallt. Började pipa extra mycket när han höll metalldetektorn över mitt hårspänne. Då fick jag höra

- Kan du ta av dig ditt hårspänne, jag vill se närmare på det.

Tog av mig hårspännet och sa:

- Självklart, det är en kniv

- Är detta ett hot

- Nej det är det inte, det är ett skämt

- Vet du om att vi kan hålla kvar dig här när du hotar

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Du är förjävla braaaa!! =D

kapten_haddock sa...

Han till höger är söt. Vem är den snälla?

Ibland önskar man livet ur andra människor. Synd - men så är det.

Hmmm, tre flugor i en smäll? Kan vi få med hon blondinballe eller vad hon nu heter? Jag bjuder på kulor och krut, och även sedvanlig kölhalning som förspel.

Anonym sa...

Men vilken utmärkt idé! Bra kaptenen. Har du inhandlat skeppsmusar ännu. Vi behöver alla frivilliga i kampanjen.