söndag 6 juli 2008

Inte bra att betta för mycket



Jag och Marie var ute i stugan i helgen. Började diskutera olika karaktärer och kom in på Prussiluskan. Jag hävdade bestämt att Prussiluskan var med i mumintrollen. Marie kontrade med.

- Jag sätter mitt rövhål på att det är i Pippi Långstrump Prussiluskan är med, det vet jag med säkerhet.
- Jag sätter mitt på att det är Mumintrollen

Eftersom vår stuga ligger ute i skärgården med varken el eller rinnande vatten kan man inte ta det kära google till hjälp. Men numer finns den underbara tjänsten 118 100. Tjänsten går ut på att man sms:ar valfri fråga till dem och inom en kort stund får man ett svar. Helt fantastiskt. By the way kom jag faktiskt på denna idé för 10 år sedan. Synd bara att man inte är driftig nog att driva igenom sina idéer, då hade jag varit rik nu. Skitsamma, jag messade i alla fall till dem.

Vem är Prussiluskan?

Innan några minuter fick jag tillbaka följande:

Prussikluskan är en påhittad mycket konservativ dam som finns i Pippi Långstrumps värld. Hon heter egentligen fru Pryselius och hon försöker alltid få in Pippi på barnhem.

Gissa vem som äger mitt rövhål nu.

Inga kommentarer: