fredag 4 juli 2008

Margot at the wedding

Jag är nörd när det kommer till film och brukar knäcka flera i veckan. I sommar har jag inte haft varken tid eller lust. Men igår sent på eftermiddagen fick jag världens filmsug. Hittade Margot at the wedding. Visste inte mycket om filmen innan. Men efter fem minuter var jag helt fast. Vilken film. Helt fantastisk. Det är inte ofta jag ser en film som jag blir lika exalterad över som Margot at the wedding. Se den, missa den inte.

Jag brukar normalt ha väldigt svårt för Nicole Kidman. Men i den här filmen är hon briljant. Detta i kombination med ett foto som är skönt dassigt och väldigt okomplicerat gör denna film till något utöver det vanliga. Jack Black spelar en asskön snubbe och man bryter ihop av skratt hela tiden. Vilken kille. Barnskådisen som gör Claude, jäklar vilken talang. Han kommer man garanterat se mer av. Måste stalka regissören Noah Baumbach och leta reda på allt han gjort tidigare.

1 kommentar:

Anonym sa...

åhh jag måste genast se den :) Tack för tipset.
Hur mår skrynklan idag?? Vi måste ju styra upp ett bulldoggmöte snart :)