fredag 15 augusti 2008

Stockholm

Jag har väldigt svårt att förstå människor som resonerar så att om du inte bor i Stockholm är du automatiskt misslyckad. Det är som att dessa människor inte kan förstå att man har valt att inte bo där för att man vill bo någon annanstans. Dessa människor är ofta från norra Sverige och bor i just Stockholm, känns som att detta har något att göra med komplex. De känner sig jättelyckade bara för att de bor i Sveriges huvudstad. Det spelar ingen roll hur du mår bara du har en 08:a adress.

Jag är ledsen, det är valfritt att bo vart man vill i världen. Det är inte så att det behövs en speciell VIP-inbjudan för att bo i Stockholm. Alla har vi möjligheten att göra vad vi vill av våra liv. Visst är man priviligerad om man får tag i ett boende och jobb där, det är inget snack om den saken. Skulle jag ha råd att köpa en stor lägenhet på söder och få ett toppenjobb skulle jag inte heller tveka. Men att se ner på människor som väljer att bo kvar där de kommer ifrån tycker jag är hemskt. Att anta att dessa människor är människor utan ambitioner och drömmar är löjligt. Det enda jag strävar efter att vara lycklig vart jag nu i världen är lycklig är sekundärt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vänta bara och se vad som händer när bolåneräntan stiger. Då komemr de tillbaka... som ett jävla lämmeltåg.

Anonym sa...

Sånna där människor tål jag inte med. Tror att de är ngt bara för en sak, ett ställe man bor på eller vad man jobbar med. Alla skiter vi på morgonen för fan! :P
(Heh, hoppas verkligen inte att du menade mig i ditt inlägg!! ;)

Hoppas allt är underbart med dig Fia!! P o K