onsdag 18 november 2009

Tid är inte pengar



Det är inte lätt att bli medelålders. Min två år äldre vän var på kaffe igår kväll. Hon lever ett hektiskt liv med karlar från höger, vänster, uppifrån och nedifrån. Som stadgad kvinna får man lyssna, beakta och försöka leva sig in i situationen. Eftersom jag fortfarande är purung känner jag ingen stress och tänker att jag har hela livet framför mig.

Tydligen kan två små år förändra denna illusion. Som självtitulerad relationsexpert rådde jag till att dejta flera karlar samtidigt, känna lugnet, känna efter och bara ha roligt medans man kan.

Då fick jag allt höra, att det inte alls var någon bra idé. Att fokusen måste ligga på ett objekt för att hinna med det som skall hinnas med. Vännen slog näven i bordet och sa!

- Tid, är inte pengar.
- TID ÄR ÄGG!

Nu vet ni.

3 kommentarer:

S sa...

Det vet jag redan. Tick, tack, tick, tack... Man köper ju inte en kombiVolvo enbart för det stora nöjets skull heller..! ;)

Elli sa...

ja fy fader vilket roligt inlägg...hehe....ja dräps ini skrattet!!!

Anonym sa...

Idag har du en chans tiil på KappAhl ,grand opening storheden
go for it