onsdag 25 november 2009

När ett nomin försöker vara ordentlig



Idag har jag ändrat mig, jag är inte längre en vaccinmotståndare. Driftig som man är knallade jag in på NLL:s hemsida för att boka en vaccinationstid på direkten.

Jag hittade bokningen och såg att det fanns en hel drös av tider. Tänkte att nästa vecka blir perfekt, valde onsdag den 2 december mellan klockan 13.00-14.00. Enkelt tänkte jag. Vad folk överdriver, det här är ju hur smidigt som helst. Skrev ut ett vaccinationsformulär och fyllde i det på en gång. Klart!

Nu efter eftermiddagsfikat hade jag ett missat samtal och ett röstmeddelande.
Jag citerar:

- Hej det är ***** från Vårdcentralen Stadsviken. Vi har fått in din bokning. Det är lite otydligt på webben, men tyvärr vaccinerar vi inte vuxna på BVC. Som sagt, du måste vända dig till kyrkans hus, för vi behandlar inte vuxna.
Kvinnan avslutade med. -BVC, betyder barnavårdscentral.

Är det inte ödet så säg. Nu är jag motståndare igen. Gud vill att jag ska fortsätta vara kärringen mot strömmen.

Uppdatering II
Eftersom de numera har omyndigförklarat mig fick jag nyss ett förtydligande email från VC

Du har bokat tid för vaccination för Nya influensan via Webbokning på Stadsvikens vårdcentrals Barnavårdscentral. Vi vaccinerar endast barn från 6 månader till och med 5 år där. Vi kommer att ta bort Din bokning den 2 december. Vuxna kan webbboka vid Kyrkans Hus.

Jag tror jag har förstått.

3 kommentarer:

Headon sa...

hahaha.
I love it!
du är ett nomin.

Headon sa...

Alla inrapporterade biverkningar – lista

 Influensaliknande symtom

 Allergiska reaktioner

 Andnöd

 Feber

 Huvudvärk

 Domningar

 Allvarlig allergisk chock

 Nässelutslag

 Hudsvullnader

 Dödsfall

 Yrsel

 Illamående

 Buksmärtor

 Hudförändringar

 Värmesvallningar

 Lokal reaktion

 Smärta

 Temperaturstegring

 Frossa

 Högt blodtryck

 Hjärtklappning

 Kräkningar

 Smakförändringar

 Ansiktsförlamning

 Ledsmärta

 Hjärtstillestånd

 Bensmärta

 Bröstsmärtor

 Stroke

 Diarré

 Röda komplexa hudutslag

 Epilepsianfall

 Blåmärken

 Heshet

 Hosta

 Hudutslag

 Lågt blodsocker

 Klåda

 Medvetslöshet

 Lymfkörtelsvullnad

 Migrän

 Muskelsvaghet

 Muskelvärk

 Lunginflammation

 Psykisk påverkan

 Känslorubbningar

 Svimningstendens

 Svullnad i munhåla och svalg

 Synrubbningar

 Tungsvullnad

 Värk

 Ögonirritation

S sa...

Varför är jag inte förvånad?