torsdag 12 november 2009

Gårdagens lärdom

Man lär sig något nytt varje dag, visst är det så det heter? Varför nöja sig med en sak?

Till att böja med har jag lärt mig att kombinationen klänning med små, runda blanka knappar, ryggsäck med tung Mac-dator och förbisusande Arlanda Expresståg inte är kompatibla. Det hela slutar med att man flashar brösten för danska farbröder som bryter ut i hysteriska skrattattacker.

Tvångsmässigt beteende kan ibland vara det som håller ett flygplan uppe i luften. Min rosa noshörning jag stal som 7-åring och en sten med kinatecken (logiskt) från Indiska fungerar lika bra som vilken som helst annan amulett. Jag tror till och med att de överträffar gudsläran.

Att gå vilse i Hammarby Sjöstad är en bedrift. Att till slut hitta ut ur en våldtäktsskog med framtänderna i behåll är ett mirakel. Att fråga en kille och närmsta tunnelbana, och sedan få svaret:
-Den är några hundra meter åt det hållet och sen till höger, jag är nämligen på väg dit.

Att ta detta som en invit att promenera dit tillsammans är ett felaktigt antagande. Det är lätt att vara efterklok. Jag hade också vänt på skallen var 5:e meter om någon gick tre meter bakom mig i över en kilometer. Jag är bra på att forcera och stressa. Stackarn kommer aldrig mer att ge någon en vägbeskrivning.

1 kommentar:

Anonym sa...

naturen är bäst