måndag 14 januari 2008

Söndag

Blogg. Nyss hade jag ett stim av idéer till blogginlägg. Men som vanligt låter allting fantastisk inne i min hjärna. Men på transportsträckan ut inträffar något. Det som kommer ut ter sig inte riktigt lika spännande. Det är tur att jag själv i alla fall får uppleva min briljans.

Varje gång jag ska komma igång med bloggskrivandet blir jag väldigt kreativ. Jag liksom letar händelser i vardagen att skriva om. Jag nästan skapar konstiga situationer och provocerar min omgivning. Allt för att något ska hända. Ibland får man se det stora i det lilla.

Hörde något roligt igår. Igår var det som sagt Söndag. Söndag är guds dag, eller något i den stilen. Detta var i alla fall det jag fick höra.


- har du tvättat dig idag?

- ehhh, nej vadå?

- har du inte tvättat musen när det är söndag?

- ?

- man ska ha en ren fitta inför Gud.

1 kommentar:

Mr. Harnemo sa...

Det är svårt att lyckas skriva ner de tjusiga blogginläggen som allt som oftast poppar upp i en hjärna. Men lycka till!