onsdag 14 januari 2009

Sila bassäng

Idag ska jag påbörja den långa exkursionen mot en 14-årings kropp, jag ska börja simma.
Efter jobbet bär det av till badhuset med julklappskuvertet från gamfaster i högsta hugg. I kuvertet ligger den obligatoriska femhundringen, så det blir hon som bekostar min nya figur. Kan vara den bästa julklappen någonsin.

Det var egentligen igår som det nya livet skulle börja. Men eftersom jag är jag och tydligen aldrig kan förändras glömde jag naturligtvis badkläderna. Känner jag mig själv, kommer jag inom en snar framtid att få som jag fick berättat för mig igår, jag citerar. ”en massiv ägglossning”.

Igår myntades även begreppet sila bassäng, det heter inte simma mer, det är alldeles för nittiotal. Sila bassäng är 2009 års häftigaste verb. Uttrycket har sitt ursprung i risken att svälja födelsemärken som lossnat från gamlingar. Det gäller att sila så lite som möjligt och hålla barden stängd.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fyfaaaan vad äckligt. Nu kommer jag aldrig att bada i en offentlig bassäng igen.

Lyxunge sa...

Jag ryser av det nya verbet.