lördag 19 december 2009

Håll käften


Jag var nyss med om en händelse där mitt kanske rätta jag verkligen visade sig själv. Efter en heldag i julhysterin på stan (bakis) kommer jag hem för att gå ut och aktivera hunden innan jag lägger mig för eftermiddagen.

Väl ute ser jag mig snabbt omkring och konstaterar att jag är ensam. Släpper lös hunden och kastar lite bollar. Helt plötsligt från ingenstans dyker en kvinna och en liten Bishon frise upp. Kastar bollen åt andra hållet för att distrahera fröken Doris, men idag ville hon inte lyda och sprang fram till hunden och kvinnan. Jag börjar springa mot dem och ropar att Doris är snäll. Den andra kvinnan skriker att det kanske inte hennes hund är och att den redan morrar. Hundarna luktar på varandra och ser inte överhuvudtaget ut att ha några planer på att döda varandra. Jag springer dit och plockar upp Doris i famnen. Helt plötsligt börjar kvinnan sparka luftsparkar mot mig och skriker något i stil med att: Har du inte läst dagens tidning, hundar får inte vara lösa osv. Jag ber om ursäkt och säger åt henne att lugna sig. Då börjar kärringaset att skrika

- håll käften, håll käften. HÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅLLL KÄÄÄÄÄFTEN
- Jag svarar, men lugna dig jag kan bara be om ursäkt, inget hände ju. Lugna dig kvinna.

Kvinnan fortsätter helt okontrollerbart att skrika HÅÅÅÅÅÅÅÅLL KÄÄÄÄÄÄFTEN

Jag mumlar något om kvinnan kan ju inte vara klok och går åt andra hållet. Jag har aldrig i hela mitt liv, inte ens när man bror och jag slogs som mest velat slå någon i ansiktet. Idag kände jag att jag ville slå ut varenda tand i den kvinnans käft och att jag ville sparka ihjäl hennes hund. Jag övervägde att göra det och tänkte att konsekvenserna kunde vara värt det.

Nu är jag inte bara bakis, trött i benen, hungrig, törstig, har ont halsen, täppt i näsan. Nu är jag totalt ini bristningsgränsen. Klockan är 16.36 och jag tänker lägga mig för kvällen. Adjö.

PS
1: Jag anser att man absolut inte ska ha sin hund lös om man inte kan kontrollera den. (men nu missade jag henne)
2: Jag sparkar inte hundar och skulle aldrig drömma om att göra det.
3: Jag hatar bittra tanter mer än något annat
4: Be mig aldrig hålla käften. Det är som att öppna helvetets portar.

1 kommentar:

Anna sa...

hahahaha hennes val av ras säger ju allt??? en del är inte riktigt kloka!!