måndag 14 december 2009

Hej tomten, här kommer min önskelista

Hej käre Tomte!
Först har jag en fråga gällande ditt namn. Stavar du med stort T eller räknas det inte som ett personnamn? Kan man heta Tomte eller är det någonting man är, som exempelvis en yrkesperson, låt oss säga sophämtare?

Här nedan kan du se min önskelista i bilder så att du inte missuppfattar något eller blandar ihop mig med någon obetydlig person. Detta är saker jag behöver för att kunna leva mitt liv på ett drägligt sätt. Om du inte ger mig dessa saker kommer jag inte längre att tro på dig, jag kommer att missbruka ditt namn och jag kommer att mata dina renar med råttgift när de står på motorvärmarn.

Så snälla Tomtefar, beakta denna önskelista.


En Kajak är vad jag helst vill ha. Glöm inte det.


Den underbart snygga byrån Collect Cabinet, endast 8400 :-
Bara för att jag förtjänar den, för att jag är en sådan fantastiskt snäll person.



En symaskin så att jag kan lära mig sy och bli en stor kläddesigner.



Ett Nintendo DS så att jag kan spela spel i sängen.



Ett par nya träningsskor. Detta på grund av att mina nuvarande luktar lika illa som min brors fötter gjorde när han var liten.


Ett korsvirkes hus i Alsace. Alla behöver vi en fristad. Finns det någon rättvisa är detta din prioriterade julklapp till mig.

2 kommentarer:

kapten_haddock sa...

Jag har alltid gillat din ödmjukhet. Och dina blygsamma förväntningar på omvärlden. Om inte Tomten levererar samtliga anmäler jag mig som frivillig att utkräva en gruvlig hämnd som går mycket längre än bara råttgiftsförgiftade (<- wow-ord) renar.

God jul! --- Hoppas bli inbjuden till nyårsfirande i Alsace.

Headon sa...

jag är förvirrad.
vill du hellre ha en kajak än ett hus i utlandet?