tisdag 29 december 2009

Ledighet, det bästa av det bästa.

Det är inte ofta man är ledig en veckodag. Nu föll det sig så att jag tog tag i mitt liv och sökte semester under mellandagarna. Det är nog det bästa jag gjort på länge.

Nu sitter jag här klockan 00.17 och har just skrubbat slasken. Det kanske inte låter så värst märkvärdigt, men det kan jag ta och tala om att det visst är. Jag har tänkt rubba den i minst ett halvår, men nu var tiden inne, nu fanns skrubbartagen på plats. Idag har jag även hunnit med att lunchdejta, ett 6 h långt shoppingpass, samkväm med tre olika vänner, telefontalande, räkningsbetalande och en massa annat matnyttigt.

Kanske beror detta på att jag steg upp klockan 05.30. Redan klockan 9.00 hade jag levt ett smärre liv. Om man stiger upp den tiden och är ledig kan man nästan hinna med att klämma ur två dagar ur dagen. På så vis får man ut en dubbel ledighet. Fantastiskt. Knepet att hålla sig pigg och driftig är att tidigast klockan 22.00 dricka minst tre koppar svart kaffe och till det trycka ner en biskvi samt ett wienerbröd. Det känns ungefär lika bra som att bli frälst med droger.

Idag kom även H&Ms vårkatalog. Det är inte ens nyår och ute härjar snöstormen. Jag känner mig verkligen upplagd och sugen på att köpa sommarklänningar och bikinis. Konsumtionskommunikationen är verkligen helt åt helvete. Nä, nu ska jag ta och bona ett golv eller nåt. Just nu är jag odödlig och sockerhög, må ruset vara för alltid. God natt människobarn.

Inga kommentarer: