onsdag 19 november 2008

Den nakna sanningen

Detta är ingen banbrytande upptäckt, men något jag tror många funderar på. Det är ingen idé att låtsas som om vårt samhälle är jämställt och att allt är jättebra. Alla som lever i verkligheten får bevis på att det är precis tvärtom varje dag. Det patetiska med det hela är att många av de män som utger sig för att ha så fruktansvärt jämställda förhållanden har den vidrigaste kvinnosynen av alla, och detta på ett sätt som jag vill kalla i smyg.

Jag är ingen ninjafeminist, jag är inte ute och protesterar. Jag vill att jämställt ska vara jämställt och inget annat. Men det är svårt att respektera män som tror att bara för att de dammsuger hemma en gång i veckan och hämtar ungarna från dagis, så lever de i jämställda förhållanden. Någonstans känns det som om aphjärnan än en gång regerar. Om folk skulle sluta lägga fokus på att jämföra skulle allt bli så mycket lättare.

Faktum kvarstår, och sanningen är den, karlar är svin. Jag känner flera vettiga, men majoriteten är äckliga grisar som tycker om att sitta i bastun och klappa varandra på sina skalliga skallar, berätta för varandra hur jävla bra de är och hur jävla mycket pengar de tjänar. Vid dagens slut är vinnaren den med störst kuk och mest pengar i plånboken.

Det går kanske någonstans att förhoppningsvis föreställa sig hur deras syn på kvinnor ser ut. Jag orkar inte ens ta det nu. Jag ska åka till Vildmarksshoppen och köpa en riktigt vass kniv.

Inga kommentarer: