måndag 10 november 2008

Dåliga gener

Idag har jag varit hos tandläkaren. Jag bävar alltid för att gå dit eftersom jag efter 25 års självinsikt vet jag att jag har både fula och dåliga tänder. Dubbeltrubbel.

Sist jag var hos tandläkaren, tror det var för ca 1,5 år sedan hade jag 4 hål, men då hade jag inte varit där på 5 år eftersom jag levde i självförnekelse. Okej men efter den notan, som delvis tog knäcken på hela min ekonomi, har jag tänkt om och bett dem kalla mig varje år.

Ja idag var då dagen när ett år passerat. Kommer dit lägger mig i stolen, blir röntgad och sen börjar tandläkaren gräva runt.

- Hmm använder du tandtråd varje dag?

Automatiskt, som alla människor gör i denna situation, ljuger jag och säger, ehhh inte varje men nästan. Fast egentligen händer det på sin höjd en gång i veckan/månaden.

- Du måste börja använda tandtråd! Sen kommer nästa fråga:

- Äter du mycket godis, dricker juicer och läsk?

Vad ska jag göra, ska jag säga, jag konstant har en godis i käften, dricker läsk/juice varje dag, på det tjuvröker jag och kan om det bjuds ta en snus, dricker flera gånger i veckan mm. Nej det orkar man inte så jag körde martyren.

- Ja jag får helt enkelt sluta äta och börja viga mitt liv till tandtråd.

Ingen skrattade.

På vägen hem var jag tvungen att du ut min frustration över mina dåliga gener på någon, så jag åkte om till min pappas jobb.

Så här löd samtalet.
- Tack ska du ha!
- Vadå, säger min pappa.
- Du borde ha steriliserats, det är inte sunt att avla på sådana gener?
- Vad då? Vad menar du?
- Ja men dina jävla björntänder, har ju fått dem, kommer från tandläkaren, hade två hål det kommer kosta flera tusen.
- Fifan vad skönt att du är vuxen nu och jag kan lyfta bort min hand.

Inga kommentarer: