måndag 27 april 2009

Pepparkakan Sven

Det har redan börjat. Spring med kompisar, ungdomsgård i vardagsrummet och uppstudsigheter. Doris har redan äntrat tonåren och det finns inte längre någon återvändo. Att tiden gick så fort, jag är redan nu nostalgisk. När det kommer just till den här delen har människobarn sin enda fördel, deras transportsträcka till slyngelålder är i alla fall ca 13 år, inte månader.


Doris med sina "vänner" som alltid måste hänga just hemma hos oss

Min fina tjurhårsmatta är numera the hang out place för allehanda ligister. Olle, Brynolf och pepperkakan Sven ligger numera där och skräpar. Doris drar dit dem och där sätter de sig sedan i en ring och smider onda planer.


Igår hade de organiserat sig riktigt ordentligt, de hade tydligen bestämt sig för att testa vandalism. Offret blev mina nya tantskor från Stockholm, skorna jag hann med att använda hela två gånger. De gjorde ett bra jobb med klackarna. Det måste ha tagit en stund att gnaga ned tre centimeter.




Jag ger mig fan på att det är pepparkakan Sven som har dåligt inflytande på Doris. Innan han kom in i gänget lekte Doris, Olle och Brynolf i ankdammen. Nu jävlar är det onda uppsåt hela tiden. Är det här man som förälder ska sätta gränser?


1 kommentar:

J sa...

Oj nu är dorran i trubbel.