lördag 25 april 2009

25 vs 15



Idag var jag ute på en promenad. Det är 10 + och solsken här i blåshålet. Det är fint ute men det är inte varmt nog att gå bararmad. Det märks att det är vår nu för unga flickor cyklar förbi i linne, själv går man runt i munktröja och jacka. Äntligen har jag kommit på vad som skiljer mig och 15-åringar åt. Jag visar inte längre armarna när det är kallt. Helt ärligt visar jag dem så sällan jag kan nuförtiden. När jag var tonåring åkte jag skoter i minikjol och gick i spagettilinne till biblioteket mitt i vintern.

Med denna nya vetskap i bagaget kan jag även konstatera att det första ålderstecknet som visar sig på en kvinna är att överarmarnas konsistens förändras.

För övrigt anser jag som lekman att spagettilinne är det mest nittiotala man kan bära.

Inga kommentarer: