måndag 12 oktober 2009

Helgen

Helgen som var, en helt okej helg. Vindrickande med kära vänner på Fredagen. Glasögonstyling, brunch, båtupptagande och byte till vinterdäck på Lördagen. Avslutade helgen med en härlig gammeldags Söndagstek med brysselkål och hela faderullan.

Helgen har även handlat om förintelsen. På Lördag såg vi filmen Pojken i randig pyjamas. Jag grinade, snörvlade och ville inte leva på en jord där saker som förintelsen fått hända.
På Söndag började jag se ett barndrama på SVT Play, En Ö i havet. En väldigt bra serie för den som vill slå ihjäl några timmar och samtidigt bryta ihop mentalt. Det blev lite för mycket av andra världskriget på en och samma helg, man kan lägga sig och bryta ihop för mindre. Jag toppade det hela med att se en dokumentär om det smutsiga kriget" i Argentina år 1976-81. Ett stulet barn, ett stulet liv.

Jag förstår att vissa människor inte ens klarar av att läsa nyheterna. Det finns för mycket ondska och orättvisa i den här världen för att man ska klara av det.

Pojken i randig pyjamas

En Ö i havet
Ett stulet barn, ett stulet liv

1 kommentar:

Anonym sa...

En ö i havet finns som bok. Dock är det ungdomsböcker, ja det finns tre delar tror jag. Väldigt bra faktiskt.