måndag 19 oktober 2009

Varför skapa en kampanj när man inte ens kan sköta golvet.



Skyndade till KappAhl idag för att kolla på deras Vintage kollektion. De har haft en stor kampanj, Vintage Stories, A collection of modern nostalgia in limited edition.

Jag antar att detta är ett sätt för KappAhl att nå nya, kanske lite yngre målgrupper. De har verkligen lagt ner resurser på att få ut kollektionen, annars hade inte jag vetat om dess existens.
Jag har aldrig förr handlat på KappAhl, det är inte riktigt min affär. Hursomhelst. Kommer till KappAhl, spänd av förväntan. Förväntar mig en kö utanför, men det är folktomt. Vi är trots allt i blåshålet. Sveriges mest omedvetna stad.

Går in, slänger ett getöga till höger och till vänster. Inga vintagekläder. Det visar sig att de inte hunnit hänga kollektionen. Men ni har ju premiär idag, då måste ju kläderna finnas tillgängliga. Inte. Går vidare till nästa KappAhl, tänkte att det kanske var en slump.

Inte. - Vart hänger er vintage kollektion? Där borta på de där ställningarna, vi har inte hunnit hänga ännu, men kolla gärna. -Vart är assecoarerna frågade jag. Gräv i de där backarna, vi har inte hunnit packa upp ännu. Vi kanske skulle ha behövt jobba igår.

NÄHÄ säger du det.

Varför anlita Forsman & Bodenfors för en jättekampanj om man inte ens bemödar sig att hänga kollektionen till premiären. Sinnessjukt.

2 kommentarer:

kapten_haddock sa...

Asså men, du vet du? Kappahl fattar nog inte att det inte räcker med en snygg förpackning. Det måste ju va nåt i lådan också. Gärna nåt som liknar förväntningen.

Gå till dressman istället. Där är innehållet precis som förväntningen.

S. sa...

Var det nåt ini lådan då? Så man slipper slösa sin tid med att packa upp själv tänkte jag?!