fredag 23 oktober 2009

Kvinna

Det har förekommit kvinnodiskussioner och meningsskiljaktigheter. Jag har fått frågan. Få höra nu vilka kvinnor du håller högt.

Jag håller alla människor högt, jag håller alla kvinnor högt. Kravet är att man ska stå på jorden med båda fötterna och ha något vettigt att tillföra. Med det menar jag inte att det måste vara något exceptionellt. Det behöver inte vara att man är den första kvinnan att simma över Engelska kanalen eller att man hungerstrejkat i 4 månader. Det kan vara en god hallonpaj, en tröstande hand, en meningsfull sång, en insikt eller ett budskap som håller oss tillbaka från det oäkta.

Här har vi en kvinna. En vettig kvinna. Det hon gör är fan beundransvärt. Inget banbrytande, inget en vettig inte redan visste, men dock något som aldrig kan sägas för många gånger.



Tyvärr måste man logga in för att se klippet. Herregud en tonåring kan ju dö om de ser detta. Jag menar MTV visar ju aldrig något bart.

2 kommentarer:

Anonym sa...

JAAA! Underbart!

kapten_haddock sa...

Word. Caroline e mogul!