tisdag 20 oktober 2009

Ondskans tanter

Det är en tant på mitt område som ofta är ute med sin hund. Hon ser väldigt gammal och snäll ut. Hon har både rullator och käpp, så hon står stadigt på vår jord. Hennes hund är en sådan där liten långhårig och plågsam sak. De är ett passande ekipage, de ser ut att förtjäna varandra.

I helgen när jag var ute med Doris på kvällen spionerade jag på tanten. (jag hade lite att göra) Då hörde jag tanten skrika åt sin hund

- men pissa då!
- men pissa då!
- men pissa då!

Sen slog hon hunden i baken med sin käpp. Då kissade hunden.

Jag var tvungen att gå åt andra hållet. Annars hade jag brutit lårbenshalsen av kvinnan. Nu ska jag ta reda på vad hon heter, sen ska jag ringa någon myndighet och skvallra. Även om man är gammal och ensam får man inte bete sig som en galning.

/djurrädderksan i nöden

2 kommentarer:

Anonym sa...

Anmäl! Helt rätt! /M

Headon sa...

and I like how you think.
kan du inte sätta dit nån gammal surgube också?
du vet en sån där som "alltid har rätt".
bara för att...