onsdag 26 mars 2008

Akut demens

Jag har börjat uppleva akut demens. Det är mycket jobbigt och förbryllande. Nu sist blev konsekvenserna av min akuta demens mycket kännbara. Jag har i nästan 6 års tid haft samma PIN-kod på mitt simkort. I söndags när jag skulle knappa in koden fanns inte den informationen i min hjärna längre. Jag hade inte en aning. Eftersom jag efter en stund började gissa på olika kombinationer som kändes rätt, slutade det hela med att mitt simkort blev låst eftersom jag slog fel kod hela tre gånger. Väldigt irriterande.

I ren hysteri surfade jag in på Halebops webbplats. Tänkte att det kanske fanns ett nummer till en kundtjänst att ringa. Men nej. Halebop är skit men det är väl ingen nyhet precis. Först var jag tvungen att skapa en användare. Mitt lösenord skickade de som sms till min telefon. Hellloooooooooo, det är kanske det som är problemet jag kan inte komma in på min telefon.


Måste ha varit ett geni som lagt upp strukturen för tjänster på Halebop. Vid det här laget var jag arg, gapade och skrek och hatade detta företag något så jävulskt. Klickade runt som en galning utan resultat. Till slut hittade jag en mailadress. Författade ett fint litet mail och skickade iväg. Stod att de skulle svara till min mailadress ASAP. Satt och väntade och mycket riktigt ett mail kom inom en halvtimme. Vad stod det där då?

Hej SofiaVi har nu skickat ut din PIN och PUK kod. Du bör ha dem i brevlådan om ca tre arbetsdagar. Av säkerhetsskäl kan man inte få dem via mail eller SMS. De skickas till den folkbokföringsadress som tillhör kontantkortsinnehavaren.HälsningarMarkusHalebop kundtjänst

Tre arbetsdagar! Naturligtvis var det annandag Påsk och eftersom posten är mitt 2:a hatobjekt i världen känner jag noll tillit till dem och de har aldrig gjort mig annat än besviken. Svenska posten är ett skämt. Och det här med en sådan sekretess, det måste vara lättare att skaffa sig hemlig information från Nasa.

Jo en annan sak. Om man vill ringa halebops kundtjänst kan man bara ringa från sitt halebopkort 148. Logiskt va? Det här med att ha ett riktigt, vanligt nummer man kan ringa till från vilken telefon som helst. Vad är det för fel med det.

Lustigt, nu i skrivande stund damp brevet ner. Tur för dem.

Inga kommentarer: