tisdag 25 mars 2008

Påsk

Jag har länge trott att jag hatar vinter. Nu under Påsk har jag kommit fram till att så är inte fallet. Jag älskar vinter. I alla fall den vinter man kan njuta av i skärgården eller fjällen.

Här kommer en liten påskhistoria direkt från livet.

Ett äldre par åker spark över isen. De är på väg från en ö till en annan. De två öarna ligger bara ett stenkast från varandra.

Plötsligt åker mannen genom isen. Kvinnan tänker herregud vad karln blev liten.

På ön de är på väg till sitter stugägarna ute på verandan och fikar.

Kvinnan ropar i ren panik till människorna ute på verandan

- Men vad gör ni, hur kan ni sitta där i godan ro? Karln håller på drunkna

Mannen som gått genom isen svarar

- Men lugna dig kvinna, jag står ju med fötterna på botten.

Inga kommentarer: