måndag 22 december 2008

Kameraexperten

Att min magkänsla är rätt är inget jag längre tvivlar på. För ungefär 2 veckor sedan beställde jag en kamera på nätet. Jag kollade lite snabbt omdömen, webbplatsen såg seriös ut osv, så vad gjorde jag, ja, jag beställde kameran och betalade direkt via min internetbank.

Dagen efter kollade jag min mail, hade inte fått något mail med en bekräftelse på min beställning så jag slängde iväg ett lagomt argt mail till kundtjänst. Fick faktiskt svar efter några dagar, men efter det har jag försökt nå dem via telefon, vilket visade sig vara omöjligt. Arg som man är som människa har jag under hela veckan raljerat om hur jag om detta företag blåser mig, ska viga mitt liv åt att sänka dem. Alla har skrattat åt mig och sagt att jag överdriver och att det är såååååååå liten risk att bi blåst. Grattis, jag hade rätt, ni andra har fel. Inte för att det var någon nyhet å andra sidan. Vad möts man om idag, jo feta rubriker om elektronikföretaget som blåst flera hundra människor.

Naturligtvis är det just detta företag jag beställt min kamera ifrån. Oturen är min ständige följeslagare. Nåja, morgonen spenderades ringandes till banker, konsumentverk, polisanmälan m.m. Dock har jag nu en ny uppgift i livet och det är fallet KameraExperten. Jag har bett om alla uppgifter från utredningen som man kan få tillgång till och jag berättade för polisen som tog min anmälan att jag i privat regi kommer att driva en egen utredning. Han tyckte jag var gullig. Tomheten efter Carolinfallet är numera borta, jag är en hel människa igen. Jag mår som bäst när jag jagar bovar.

3 kommentarer:

kapten_haddock sa...

Du har väl inte beställt grejer av "Foto-Micke" igen?

Headon sa...

hahahahahaha!!!!!

Anonym sa...

NI är så fina vänner. Tack för ert otroliga stöd i denna kris.