tisdag 9 december 2008

Man lär sig något nytt varje dag...

Jag känner en tjej. Hon är ganska kort men väldigt söt ändå. I söndags berättade hon att hon blivit biten i skalpen. Vad sa jag. – Jag blev biten i huvudhalva på dansgolvet igår svarade hon. Tankarna rusar genast iväg och plötsligt spelas en väldigt häftig sekvens upp. Det är klart att man frågar sig vad det är för galningar som är ute på krogen, inte för att det är någon nyhet. När jag fick förklaringen verkade det hela som en av de naturligaste saker i världen.

När korta människor dansar på dansgolvet hoppar de runt som små studsbollar. Alla långa människor gör precis som de korta. Och vad gör man mer på dansgolvet, jo, man sjunger. Allas munnar är ständigt öppna. Vad finns i munnen, jo tänder. När små korta människor hoppar samtidigt som de långa människorna är risken att få de långa människornas tänder i skalpen överhängande. Nu vet man det, jag älskar att lära mig nya saker.

1 kommentar:

Anonym sa...

haha....du skulle ha varit med så hade dom kanske fått smaka på din hjärna åxå..:) har jävligt ont nu däremot..:( /Elli