måndag 25 januari 2010

Jag anropar jorden

Den här dagen är en dag att minnas. På lunchen sprang jag upp på stan för att våldsköpa en födelsedagspresent till min bror som fyller 22 år idag. På vägen upp på stan passerar ett dvärgväxt barn mig i en permobil. Helt plötsligt bromsar han in framför mig, ser på mig och busvisslar som man gör på en snygg tjej. Sen blinkar han karaktäristiskt med ena ögat och sladdar iväg.
Det är då man vet sin plats i näringskedjan, det är då man vet i vilket skikt man hör hemma.

Efter lunch får jag för fösta gången i mitt liv se en människa äta en sådan lunch, jag citerar mannen i fråga.
"Nu ska jag äta en Robinsonlunch."
Lunchen bestod av en burk kokosmjölk och en påse torkade spigg.

Vart är jag?

1 kommentar:

kapten_haddock sa...

Modigt var det ju. Du ser ju mest farlig ut. :)

Props till den hjulburne. :)