onsdag 13 januari 2010

Rå kyckling och anklagande om Klamydia


Jag är sämst på ta hem mina matbackar, detta har jag efter far min. Ofta händer det att jag står helt utan medans de ligger och skräpar på jobbet, i för andra människor irriterande högar.

Igår gjorde jag världens godaste lax och morötter till middag. Jag riktigt trängtade efter morgondagen när jag skulle få återuppleva den kulinariska upplevelsen på lunchen.

Eftersom jag var helt utan burkar satte jag upp resterna av middagen i en vanlig djuptallrik. Det sista jag gjorde innan jag gick och la mig var att kasta lite frusna kycklingfiléer i en annan djuptallrik.

Idag har jag suttit i möte hela förmiddagen. När jag kommer ut håller övriga på att tala om vem fan som tagit med råa kycklingfiléer och satt dem i kylen. Jag ryade på:
-Vad gormar ni om, jag blir alltid anklagad..... Jag har lax.

De fortsatte tugga om fenomenet och vad kycklingfiléerna kunde innehålla för sjukdomar. Klamydia låg högt på listan.

När jag ska äta inser jag... svårt att gissa. Nu bryter jag dieten och beställer en pizza. Gud är mig inte nådig idag.

Inga kommentarer: